
PPG, en av världens största leverantörer av färg och ytbeläggningar, storsatsar nu på den svenska marknaden och presenterar den rikstäckande färgfackhandeln Alcro Studio. Kedjan består redan idag av omkring 75 butiker. Den nya kedjan möjliggör en långsiktigt hållbar och effektiv distribution av Alcros produkter till konsument- och proffsmålare över hela landet.
– Vi är väldigt stolta över att nu få presentera Alcro Studio. Vi vill vara den bästa partnern för våra lokala handlare och kunder, och med vårt nya rikstäckande koncept möjliggör vi en långsiktigt hållbar och effektiv distribution, säger Jan Lindgren, marknadschef för PPG Sweden, i ett pressmeddelande.
Den breda utrullningen av kedjan inledes under januari på cirka 60 orter i hela Sverige. Innan årets slut räknar man med att över 80 nya butiker ska vara invigda runt om i landet.
– Vi har haft väldigt bra dialoger med handlare. Det finns ett starkt engagemang för att vara med på vår resa framåt, säger Lindgren.
En viktig del i satsningen är att ge kunderna möjlighet att fritt röra sig mellan e-handel och fysiska butiker för att svara upp emot förändrade konsumentbeteenden. Denna resa är påbörjad och kommer att vara en central del av satsningen på Alcro Studio.