Flügger utsedd till branschledare i kundservice

Johannes Karlsson, Country Manager på Flügger Sverige. Foto: Flügger

Flügger har utsetts till vinnare av Better Business CX Index 2024 och därmed tagit förstaplatsen i Sveriges största undersökning av kundservice inom detaljhandeln. Undersökningen, genomförd av Better Business, baserades på mystery shopping i fyra butiker från de 100 största kedjeföretagen i landet. Flügger placerade sig i år högst av alla i bedömningen av kundmötets kvalitet.

Better Business CX Index är en årlig undersökning som mäter och jämför kundupplevelsen inom olika branscher. Flügger har tidigare placerat sig högt på listan, men i år har företaget nått förstaplatsen, vilket understryker deras långsiktiga engagemang för kundfokus.

– Vi är oerhört stolta och glada över att ha vunnit Better Business CX Index 2024. Det här är ett bevis på att vårt fokus på kundservice verkligen gör skillnad. För oss är kundservice en del av vårt DNA, oavsett om vi möter privatpersoner som vill förbättra sina hem eller proffsmålare som arbetar med måleri varje dag. Vi värdesätter varje kund och strävar efter att leverera en upplevelse i världsklass – alltid, säger Johannes Karlsson, Country Manager för Flügger Sverige, i ett pressmeddelande.

Dela på:

Relaterat innehåll

FKG presenterade nyligen resultatet av sin första utvärdering av samarbetet mellan svenska fordonsleverantörer och deras…

Nyligen presenterade Flügger sin kvartalsrapport för företagets första kvartal, som visar en internationell tillväxt på…

Mest lästa